YIN YOGA

Yin yoga is een vorm van yoga die gericht is op verzachting, verstilling en ontspanning. Het heeft een diepe, intense uitwerking op lichaam en geest. 

Tijdens yin yoga worden de houdingen langer vastgehouden, zo’n 3-5 minuten, waarbij spierspanning zoveel mogelijk wordt losgelaten. Op die manier hebben de houdingen effect op diepere lagen in het lichaam, zoals het bindweefsel, de gewrichten, de pezen en banden, het bevordert onze fysieke gezondheid.

Yin yoga kan bovendien helpen om mentaal tot rust te komen.   Door te leren observeren, vanuit een meditatieve staat van bewustzijn. Yin yoga werkt daarnaast door op de energetische banen (meridianen) in het lichaam waardoor de energie beter gaat stromen. 

Volgens het taoïsme brengen yin en yang elkaar in balans. Je kunt yin yoga zien als een goede tegenhanger voor onze huidige, dynamische levensstijl waarin veel ‘yang’ aanwezig is – vol prikkels, en verleidingen, een gehaast leven en teveel stress. Yin yoga zorgt voor herstel en evenwicht. 

Voor wie is Yin Yoga geschikt?

Voor iedereen, van beginners tot gevorderden. Yin yoga kan helpen bij een zittend beroep, bij fysieke klachten in bijvoorbeeld de rug, nek of schouders. Yin yoga heeft een positief effect bij klachten als reuma en burn-out. 

Effecten van Yin Yoga: 

  • Verbetert
    de flexibiliteit van spieren, gewrichten en banden
  • Verbetert de mobiliteit
  • Brengt diepe ontspanning in lichaam en geest
  • Verhoogt het zelfbewustzijn en concentratie
  • Brengt herstel en balans
  • Zorgt voor ontspanning

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op of bel ons gerust tijdens werkdagen (tussen 9.00-17.00)
☎︎ 06 28945359.

Lestijd Yin yoga

• maandag: van 18.45-20.00 uur